“Sve je počelo davne 1925. Pekara Trajković je posljednja zagrebačka parna pekarnica i najstarija živuća pekarnica koja neprekidno radi do danas.” (izvor: FB stranica Pekarne Trajković)

…Dok sam danas prolazio našom starom i gotovo nepromijenjenom gornjogradskom ulicom, Novom vesi (tj. Novim selom, kako bi se moglo prevesti sa starozagrebačkog), naletio sam na ovu zanimljivu prodavaonicu pekarskih proizvoda, najstariju u cijelom našem gradu.

Osim toga, peciva koja se ovdje mogu kupiti: slanci, kifle, pereci, kruh, itd., peku se na staromodni, originalni i nepromijenjeni način po starom receptu. I sam sam kupio jedan perec koji me je podsjetio na dane rane mladosti kad se još u centru grada moglo naći starih prodavača pereca (jednog se sjećam da je stajao na ulazu prolaza Oktogon, ulaza s Ilice), koji su vikali “Od pereca rastu djeca”.

tradicija

To su bili mali i tvrdi pereci, ne ovako mekani i neukusni kao danas; i nisu imali umjetne boje i aditive. Takav je i perec kakav sam danas jeo u ovoj pekarnici, iako je nešto veći od onog kakve pamtim.

Srećom, nakon 90 godina postojanja (godišnjicu su slavili prošle godine), još uvijek su otvoreni, za razliku od mnogih poznatih zagrebačkih poduzeća koja su odavno zatvorila svoja vrata, što zbog bankrota, što zbog tajkunske privatizacije koja je harala u 1990-tima.

Nadam se da će ova naša pekarnica doživjeti barem još toliko godina koliko imaju sada i da će ostati jedan od simbola Gornjeg grada.

Link na FB stranice ove pekare: https://www.facebook.com/Pekara-Trajkovi%C4%87-156…/timeline

Oglasi