…Kao osoba znanstvenog usmjerenja (kemijske struke), još od dana svoje rane mladosti nekako sam uvijek bio vezan više uz svijet znanosti (posebno one prirodne) i tehnologije, negoli svijet umjetnosti, posebno one likovne, o kojoj baš i nisam imao najbolje mišljenje budući sam još u osnovnoj školi imao tako loše ocjene iz nastave Likovne kulture, da je to bilo strahota. Slična mišljenja imao sam i o nastavi Glazbene kulture, u kojoj sam bio podjednako neuspješan. To je bio i jedan od razloga zašto sam upisao tadašnju Kemijsku i geološku tehničku školu u Zagrebu, umjesto neke gimnazije ili obrtničke škole.

No, kako vrijeme prolazi i čovjek biva stariji, a posebno ako imate široki raspon interesa u svim područjima ljudskog djelovanja (poput mene), sve mi je više bilo jasno da ću se jednog dana morati ozbiljno pozabaviti i tom umjetničkom tematikom. Do dana današnjeg kroz moje ruke i mozak prošlo je mnogo informacija iz raznih grana umjetnosti, napose književnosti, fotografije i glazbe; dok su mi film i likovne umjetnosti (slikarstvo, kiparstvo, arhitektura, dizajn) bile nešto manje zanimljive i teže za naučiti.

U onim rijetkim trenucima čitanja knjiga iz likovne umjetnosti; bilo onih popularnih i općenitih ili nešto stručnijih, uvijek sam se “borio” s mnogim meni nerazumljivim i stručnim pojmovima kakvih u ovim granama umjetnosti ne nedostaje, posebno u polju arhitekture.

Stoga sam to odlučio promijeniti.

Potražio sam neku relevantnu literaturu koja bi s jedne strane bila napisana nekim jednostavnijim i razumljivijim rječnikom, za šire mase, a s druge strane zanimljiva i bogata mnogim primjerima iz povijesti kako slikarstva i kiparstva, tako i arhitekture i dizajna.

No, kako to obično biva, moderne knjige, iako bogate mnogim ilustracijama i primjerima, prečesto su usko specijalizirane samo za jedno od navedenih područja, ili su preglomazne za čitanje i nošenje, ukoliko ih kao ja nosite u ruksaku (pri tome mislim na knjige velikog formata s nekoliko stotina, a često i tisuća stranica napisane poput kakvih enciklopedija).

Da ne duljim, nakon male asistencije knjižničarke, uspio sam naći ono što tražim, knjigu malog formata, s tek nekih 170-ak stranica koja je u kratkim ali zanimljivim crtama opisala sve aspekte likovnih umjetnosti prikazavši ih kronolški, od prapovijesti do polovice 20. st.

Knjiga se zove “Pregled povijesti umjetnosti” autora Slavka Batušića (izdanje Zagreb, 1959.) i može se posuditi u svim knjižnicama grada Zagreba. Iako je knjiga stara gotovo 60 godina ( i nedostaju joj mnoge modernije informacije), još uvijek je i više nego dovoljna ako, kao ja, želite naučiti nešto o spomenutim djelatnostima u popularnom, a ne stručnom obliku.

Svakako preporučam za pročitati!

Oglasi