…Na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće, s brzim razvojem informacijskih tehnologija (IT-a), jačim računalima i serverima, te sve bržim internetom, razvila se i potreba za novim oblicima komunikacije.

Nakon razvoja novih tražilica poput Yahoo-a i sveprisutnog Google-a, te navalom svih mogućih društvenih mrežnih servisa (počevši s Myspace-om, YouTube-om, pa preko Facebooka do LinkedIn-a), i u industriji knjiga počeli su razmišljati o nekim preinakama, budući su online aplikacije i servisi poput Wikipedije, Encyclopedia Britannica-e ili WikiHow-a počeli uzimati maha kad je u pitanju širenje informacija i učenje o novim spoznajama iz raznih područja ljudskog djelovanja.

Tiskane knjige sve su bile manje u uporabi, a čitanje preko interneta sve češće.

Mislim, zašto bi itko više kupovao tiskane knjige, kad o svemu može dobiti i više nego dovoljno informacija preko svjetske računalne mreže?! Samo je dovoljno upisati neke ključne riječi u tražilicu i to je to.

No, ono što niste mogli je čitati mnoga poznata književna djela, posebno ona iz ozbiljne literature poput Shakespeare-a, Dostojevskog, Tolstoja itd., ili recimo poznata svjetska djela Agathe Christie ili Paola Coelha. Za to su vam ipak trebale tiskane knjige koje ste mogli naći jedino u knjižnicama ili knjižarama.

Stoga su se izdavači, znanstvene institucije, autori knjiga, grafički dizajneri, programeri i urednici časopisa i dr. sjetili kako bi bilo baš super kad bi ta djela mogli predstaviti svekolikoj javnosti, preko interneta, u digitalnom obliku. Ubrzo nakon toga krenuo je čitavi val skeniranja tiskanih djela i njihovo prebacivanje u digitalni oblik (najčešće .doc ili .pdf), stvaranje i upravljanje velikim bazama podataka (za što su bile zadužene najviše znanstvene i obrazovne institucije, poput npr. našeg Instituta Ruđer Bošković, Nacionalne i Sveučilišne Knjižnice, CARNeta itd.) i prezentiranje istih prvo lokalnoj, a zatim svjetskoj javnosti.

Nije dugo prošlo, isto su to napravili i svi svjetski (a čak i neki naši lokalni) izdavači knjiga, poput pionira Amazon.com-a; pri tome osmislivši i posebne uređaje za čitanje tih knjiga ne samo na računalima nego i na pametnim telefonima i tabletima (poput Amazonovog Kindla ili Barnes&Noble-ovog Nook-a)…

*ovaj cijeli vodič možete naručiti putem kontakt formulara Pošaljite poruku!

SVI VODIČI I DIGITALNE KNJIGE SU BESPLATNI!

P.S. Ukoliko želite poduprijeti moj rad, možete mi poslati neku simboličnu  novčanu donaciju.

Više o narudžbama i donacijama na Donacije za kreativnost!

Hvala, K.K.

Oglasi