…Iako nikada nisam previše volio biologiju (najviše zbog svih onih latinskih izraza), prvi puta sam se s evolucijom upoznao krajem srednje škole, dok smo ju po nastavnom programu morali “odraditi”. Kasnije, na studiju kemije, malo sam o njoj razmišljao, i to većinom na negativni način, jer sam smatrao da je vjerojatnost da su sva živa bića nastala tzv. prirodnim odabirom (Darwinov teorem) i to slučajnom rekombinacijom gena, bila jako strana i neprirodna.

Ma kako je samo moguće da je živa stanica nastala slučajno, da su od npr. žabe slučajno nastali zmija ili kornjača itd. Naime, matematičari su izračunali da je vjerojatnost slučajne kombinacije pravih atoma u pravo vrijeme koji bi stvorili sve važne biološke makromolekule (proteine, nukleinske kiseline, itd.) ravna nuli, jer bi im za to trebalo više vremena nego što je procijenjena starost svemira (cca 15 milijardi godina).

četiri

No, ostavimo se malo matematike, teorije vjerojatnosti, kombinacije i rekombinacije atoma, gena itd. i pređimo na malo zanimljiviju i vedriju stranu ove biološke znanosti.

pet

Naime, kako volim čitati literaturu iz raznih područja znanosti, umjetnosti, duhovnosti, itd.;  što se i vidi po mojim raznolikim postovima, tako sam se prošlog tjedna uhvatio jedne vrlo zanimljive, krajnje poučne i izrazito humoristične knjige.

blurp

Knjiga koja opisuje tijek evolucije, od postanka Zemljine kugle sve do nastanka čovjeka napisana je u strip formatu, a sam način opisivanja teških pojmova je izrazito zanimljiv.

Naime, u toj strip-knjizi autori (tekstopisac i ilustratori) vode nas na izmišljeni vodeni planet Glargal, u novoosnovani Holografski muzej zemaljske evolucije, gdje nas profesor Blurt 183, uz svoje goste kralja Flurša 727 i njegovog sina, princa Flurša 418, vodi na holografsko putovanje povijesti Zemlje i svemu što se ovdje događalo u posljednjih cca 4,5 milijarde godina. Kao što sam prethodno spomenuo, strip je jako poučan, odlično napisan i nacrtan, a komične situacije su naprosto za puknut od smijeha.

blurp2

I da, za kraj, knjiga se zove “Evolucija – priča o životu na Zemlji”, a autori su Jay Hosler (pisac teksta, profesor biologije) i Kevin i Zander Cannon (ilustratori, iliti crtači stripa).

treća

Oglasi