…Putopis započinjem u Zagrebu, u subotu 22. travnja 2017. Krenuli smo sa Zagrebačkog Velesajma u 7 ujutro. Još prilično mirno subotnje jutro krenulo je poprilično veselo. Dok smo čekali bus, manja grupica ljudi se skupila i odlučila nas počastiti svojim ranojutarnjim zagorskim popevkama. I ne bi to bilo ništa loše da ja noć prije nisam išao spavati tek iza ponoći. Dakle, ovo je bila kao ekspozija za moj mozak.

No dobro, preživio sam!

Busom smo se iz Zagreba uputili prema granici sa Slovenijom. Naravno, u tom periodu tek su počele sustavne granične kontrole pa smo svi morali izaći van iz autobusa kao da smo najveći zlikovci i teroristi te s dokumentima u policijsku postaju. Većina putnika je bila protiv takvog načina pregledavanja s obzirom da smo u EU, ali eto – pravila su pravila!

Nakon 45 minuta dobrog čekanja krenuli smo put slovenskog Bleda. Inače, Bled sam već posjetio u prosincu 2014. godine i zbilja se oduševim svaki put kada dođem na to jezero. Od boje, prirode, mirisa, svježine, ugodnog ambijenta… gdje god se okreneš uživaš jer Bled je zaista jedan mali biser u Europi i to mogu reći bez ‘fige u džepu’.

zmaj2
Slovenski i Ljubljanski zmaj

Po dolasku smo imali kraće predavanje o jezeru, povijesti ovog mjesta i grada te smo dobili tri sata za razgled, šetnju oko jezera, kušanje bledskih kremšnita ili posjet dvorcu. S obzirom da posljednji put kada sam bio nisam posjetio dvorac, već sam se uputio na drugu stranu uz jezero, sada sam krenuo gore vidjeti kako sve to skupa izgleda. Prilično sam se neugodno iznenadio kada sam čuo da je cijena za ulaz u dvorac 10 eura i u sklopu njega imate vidikovac, restoran, suvenirnicu, muzej i kafić.

crkva
Crkva Marijina Uznesenja na Bledskom jezeru

Sve u svemu puno para – malo muzike!

Inače, Slovenija je prepuna zelenila i polja tako da se jako puno ljudi bavi poljoprivredom i šumarstvom, a većinu toga i izvoze pa kod njih poljoprivreda nije u lošem kontekstu za razliku od Hrvatske. Uz kratku šetnju po dvorcu i muzeju kroz prozor se može lijepo vidjeti Triglav, planina po kojoj je najviše prepoznatljiva Slovenija te njihove Alpe.

cvijeće pravo

Sve u svemu, Bled je na mene ponovo ostavio dobar dojam što možete vidjeti iz priloženih fotografija!

prozori

Nakon razgleda Bleda krenuli smo prema Radovljici. Malo mjesto vrlo blizu Bleda (cca. 7-10 min. vožnje busom) u kojem se taj vikend održavao Festival čokolade, jedan od najpoznatijih u ovom dijelu Europe.

autobus

Stigavši tamo, mjesto me na prvu podsjetilo na naš hrvatski Samobor, a i mnogi putnici su se kasnije složili sa mnom. Na ulazu u festivalski dio kupili smo kupone (4 kupona – 2 eura) za degustaciju čokolada, pralina i ostalih novih okusa koje niste mogli niti pomisliti da postoje. Čokolade s malinama, borovnicama, lavandom, tamna čokolada s orasima, štapići od čokolade i ljutih papričica, čokoladni kamioni, kliješta i tisuće drugih proizvoda našlo se pod šatorima ovog zanimljivog mjesta.

čekići

ključevi lopte

Naravno, nisam mogao ne kupiti neki suvenir za roditelje, a baka koja je išla sa mnom na to putovanje kupila je čokoladno pivo čiji je rok trajanja bio za par dana. Zanimljivo, zar ne? 🙂 Slatke delicije ostale su nam u lijepom sjećanju, a ovo putovanje vrijedi ponoviti i dogodine. Siguran sam da bi se agencija Darojković sa mnom složila.

praline

Najviše atrakcije, pozornosti te pažnju posjetitelja izazvao je gospodin popularno nazvan ‘čokoladni Mozart’ koji je svirao na čokoladnom klaviru, a kasnije se družio s posjetiteljima i naravno – fotografirao! Sve u svemu, zanimljivo putovanje koje vrijedi svake kune!

vijci2

Oglasi