…Mnogi od nas se pitaju koja je naša svrha i zašto smo uopće ovdje.

Zašto smo stvoreni ako se cijeli život moramo mučiti i prolaziti kroz trnovite i bolne trenutke našega postojanja?

Iako se na prvi pogled to tako ne čini, sve naše muke i patnje nisu tu bez razloga. One služe samo u jednu svrhu, da nas nauče kako živjeti i kako se nositi sa svim zaprekama koje nam se svakodnevno nađu na putu.

Naša glavna svrha u ovom životu je spoznati kako samoga sebe, tako i cijeli svijet. Mi se rađamo da bi učili, te se na taj način razvijali kao samosvjesne individue. Ljudi su po prirodi jako znatiželjna bića, pa je prema tome logično za očekivati da je cilj našeg postojanja da naučimo što više o ovome svijetu; i to iz raznih kuteva spoznaje.

Da bi mogli krenuti putem spoznaje potrebno nam je znanje, informacije, činjenice o svijetu u kojem živimo.

znanje

A najbolji način da do njih dođemo je da ih sami potražimo, naravno na pravim mjestima. Čitajte zanimljive i poučne knjige, gledajte i slušajte poučne i pozitivno orijentirane sadržaje na radiju i televiziji, “surfajte” internetom, posjećujte radionice, javna predavanja, muzeje, galerije, koncertne dvorane, itd. Tražite ono što vam se najviše sviđa, a što za vas predstavlja neku korisnu informaciju. Bez obzira da li ste više znanstveni, umjetnički ili duhovni tip osobe; tražite informacije iz raznih grana ljudskih djelatnosti.

predavanje

Da bi pronašli i shvatili svoj životni put, morate tražiti informacije iz što je moguće više različitih kuteva. Vi ne znate zašto ste ovdje, ali želite da vam život prođe u blagostanju i ispunjenosti. Jednog dana, kada budete napuštali ovaj svijet, zapitati ćete se da li ste napravili sve što je bilo u vašoj moći, a ukoliko niste, žaliti ćete za propuštenim. Zato nije nikada kasno da krenete u pravom smjeru.

Kako ipak ne bi previše lutali u potrazi za vlastitim identitetom i svrhom svog života, preporučam vam da preispitate sve svoje kriterije; vaše prednosti i mane, vaše vrline i interese. Krenite od onoga što vas najviše interesira i u čemu biste najviše uživali.

Obično se kaže da je najbolji posao onaj u kojem najviše uživate, a istodobno se najbolje snalazite; odnosno u kojemu ste pravi stručnjak. Isti principi vrijede kako u poslu, tako i u svim ostalim aspektima vašeg života.

U prethodnom dijelu ove “škole” govorio sam o inspiraciji, te sam spomenuo kako sam i sam znao često “visjeti” po knjižnicama čitajući ili samo listajući mnoge knjige i časopise iz raznih popularno-znanstvenih, umjetničkih i duhovnih kategorija; ali i onih ozbiljnih književnih djela poput Korijena, Vjetrova rata, Igre staklenim perlama, Rata i mira, itd.

knjige

Također sam se bavio slušanjem glazbe iz raznih žanrova, od ozbiljne tj. klasične glazbe do moderne glazbe 21. stoljeća; većinom preko web stranica Youtube-a.

glazba

Posjećivao sam muzeje i galerije, naravno kada su mi to financije i vrijeme dopuštali.

Osim toga, obišao sam i nekoliko religijskih ustanova poput Budističkog centra i Centra za Vedske studije kako bih dobio što više korisnih informacija o njihovom radu i pogledu na svijet. Također sam nazočio i nekim javnim predavanjima i radionicama.

duhovnost

No, najviše inspiracije dobivao sam dok sam planinario po Medvednici, pokušavajući meditirati i spoznati samu ljepotu prirode koja me okruživala; miris šume, blagi planinski povjetarac, žubor potoka, pjev ptica, lepet krila leptira, igru žaba u potoku, igre svjetla i sjene, itd.

planinarenje

Kada ujedinite teoriju onoga što se pročitali, vidjeli, čuli ili osjetili s izravnim iskustvom, tek tada ćete biti bliži konačnoj spoznaji i vašoj ulozi i mjestu u ovom svemiru.

Oglasi