…Što biste pomislili kada bih vam rekao da se većina naših ideja, i to onih najkreativnijih, najinovativnijih, ukratko najboljih, stvara i skladišti u našim snovima?

Da su sve naše ideje koje smo stvorili u snovima ne samo naše, nego i cijeloga čovječanstva, a u konačnici i cijeloga svemira.

Imao sam jedan čudan san kojeg pobliže ne mogu opisati, jedino što se sjećam da kad sam se probudio, još u onom polusnenom raspoloženju, na um su mi pale ideje, da upravo one, same ideje, možda i ne nastaju baš uvijek kad smo budni, nego da većina njih nastaje upravo u snovima.

Sjećam se da su mnoge moje ideje, koje sam kasnije proveo u djelo, nastale u mojim snovima ili u polubudnom stanju, i to su bile jedne od mojih najboljih ideja. Mnoge tekstove na internetu, kao i u e-knjigama napisao sam potaknut nekim detaljima iz tih snova.

Zatim sam pomislio, ako mnoge ideje nastaju u našim snovima, kad nam se mozak odmara, odnosno radi smanjenim kapacitetom (kao i ostatak tijela), da li bi bilo moguće da se sve ideje koje nastanu u snovima, kao i sami snovi, skladište na nekom prostoru, kako bi ih čovjek mogao iskoristiti u neko drugo vrijeme (opće je poznato da većinu snova ne pamtimo, a one koje pamtimo su upravo one koje smo sanjali netom prije našeg buđenja). To bi značilo da mnoge naše sjajne ideje koje smo stvarali u snovima ostaju zauvijek izgubljene.

Zatim sam se sjetio poznatih filozofa Hegela i Kanta i njihovih misli vezanih za svijet snova, kao i Freudov pokušaj da snove opiše s gledišta psihologije i parapsihologije.

No, onaj koji mi je najviše ostao u sjećanju je Jung, posebno njegova teorija o kolektivnoj svijesti.

jung

Mislio sam si, a što ako svi naši snovi i ideje koje smo u njima stvorili i razrađivali, su ostali u nekakvoj Riznici snova, nekoj vrsti skladišta snova i ideja koju koristi cijeli svijet, a možda i cijeli svemir.

Ideje koje bi se mogle nalaziti u toj Riznici mogli bi biti stare tisuće, možda i milijune godina, njezini kreatori mogla bi biti i neka druga živa bića (biljke, životinje, izvanzemaljci), kao i neki duhovni entiteti i sile.

Ako je tome tako, tada bi se u toj Riznici snova, tom Vrelu ideja, moglo naći zaista čitavo blago koje bi nam pomoglo u otkrivanju ne samo povijesti našeg svemira (materijalnog i duhovnog), nego i njegovoj budućnosti, skupa sa svima nama u njemu.

Zar to ne bi bilo jedno zanimljivo i novo iskustvo, nešto o čemu do sada nismo mogli ni sanjati (da se metaforički izrazim 🙂 )?

Osim toga, svi veliki geniji, kao i mnogobrojni laici, mogli su stoljećima koristiti ideje drugih kreatora, stvorene u snovima, a spremljene u Riznici snova, te ih sami iskorititi za vlastiti probitak ili u altruističke svrhe.

Tko zna koliko je velikih otkrića, izuma i remek djela nastalo kao rezultat ideja iz snova, a koliko u stanju budnosti?

dali snovi
Ovo su neke od nadrealističkih slika nastale u snovima Salvadora Dalija

I tko uopće može dokazati i da sada ne spavamo?

Mnogi ljudi, a ponajviše razni mudraci, duhovni učitelji, proroci često su sanjali vrlo neuobičajene i neshvatljive snove.

Isto tako, siguran sam da je svatko od vas barem jednom u životu sanjao nešto što nije mogao objasniti.

Da li su te čudnovate stvari samo plod naše bujne i razigrane mašte, čudna i apstraktna kombinacija događaja i likova iz stvarnosti i mašte, ili je posrijedi nešto mnogo više, i mnogo važnije kako za nas pojedinačno, tako i za cijelo čovječanstvo.

Prve utiske o snovima dobio sam u nekim zanimljivim knjigama o parapsihologiji i duhovnosti, a kao primjer navesti ću Knjigu snova autorice Sylvie Browne i Nadprirodu autora Lyalla Watsona.

knjiga snova

Da li i vi sanjate čudne snove, smatrate li da su proročanski ili su samo plod vaše bujne mašte?

Što vi mislite o postojanju Vrela ideja i Riznice snova?

Oglasi